33,5 år, ge dem pengar för att orka med livet!


Italiens u-21 målvakt Andrea Consigli kan vara ett alternativ för framtiden.

Milan har just nu fyra målvakter i truppen. Snittåldern är anmärkningsvärda 33,5 år, och de totala lönekostnaderna endast för målvakter är nästan tio miljoner euro.


Betalar man mest av alla lag till sina målvakter så kan man förvänta sig att man åtminstone har en världsklass målvakt. Men just nu har vi fyra stabila serie a målvakter, Abbiati och Dida får dock ses lite före Storari och Roma. Men de är inte på något sätt några världsklass målvakter.


Till nästa säsong har vi tre målvakter vars kontrakt går ut. Riktigt bra enligt mig, men helst av allt så skulle alla målvakters kontrakt gå ut till nästa år. Abbiati är i mitt tycke en skamfläck att ha som förstemålvakt, han har hånat Milan under tiden han var utlånad till Juventus och stöder de fascistiska värderingarna. Han är helt enkelt en människa jag mår dåligt av att se oavsett prestationer.


Dida är bara kvar i Milan för att mjölka ur klubben på så mycket pengar som möjligt. Att han dessutom har mage att säga att han stannar på grund av att han är skyldig klubben det som tack för hjälp ur svåra personliga tider. Men Dida är inte skyldig Milan någonting, han har fört oss till två Champions League triumfer. Avstå pengarna i år och inse att du inte är den målvakt du en gång varit, så kommer du för alltid att vara en hjälte för mig.


Till nästa år kommer vi förhoppningsvis att få se förändringar på målvaktssidan. Bara Abbiati är kontrakterad till 2011, och de andra tre får därmed slåss om en plats för att få vara kvar i klubben.


Om jag skulle vara Galiani sommaren 2010 så skulle jag värva in italienska u-21 målvakten Andrea Consigli som sitter på utgående kontrakt, för att sedan låna ut honom för att få mer erfarenhet. Sedan skulle jag värva in Marchetti som förstemålvakt och förlänga med Storari eller Roma som tredjemålvakt bakom Marchetti och Abbiati. När Abbiatis kontrakt 2011 så kan man plocka tillbaka Consigli för att konkurrera om en startplats.


Med en målvaktsuppsättning bestående av Marchetti, Abbiati och Storari så skulle vi sänka medelåldern på målvakter till 31 nästa år. Med en målvaktsuppsättning bestående av Marchetti, Consigli och Storari så skulle vi året därefter sänka medelåldern på målvakter till 28,6 år. Dessutom så skulle dessa vara bättre och betydligt billigare.


Vilka vi plockar in spelar egentligen inte så stor roll för mig. Det viktigaste i nuläget för mig är att vi inte ger de målvakter vi har nya kontrakt. Men det har ryktats om Felipe och Marchetti som Didas ersättare, det har även ryktats om Consigli som kan bli en framtida lösning efter Abbiati.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Marchetti, yes. Felipe, dunno. Consigli, No.

2009-08-13 @ 13:14:43
Postat av: elem

Hoppas du inte lagt ner bloggen?

2009-08-20 @ 18:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0