Leo talar



ACMILAN.COM 07/16

Concerciano examen

"Jag tror att vi människor behöver dessa ritualer för att göra saker officiella. Jag tycker att det var en viktig examen, det var mycket användbart för mig och att lansera mitt huvud också att jag känner mig mer som en coach. Det var en intensiv månad, jag förflyttade mig konstant mellan Milanello och Converciano men kursen hjälpta mig att förstå teoretiska saker mer. Jag kom på viktiga saker. Jag spenderade några intensiva kvällar, du vet aldrig vad du kan förvänta dig, du kommer att finna dig själv framför fem människor som frågar dig många olika saker. Man måste vara förberedd på många olika saker. Att ta en tenta berikar dig mycket, också för att du konfronterar olika personer, historier, och erfarenheter."


Milanello: Första balansen

"Jag är väldigt lycklig för denna start. Det som gör mig lycklig är tillgängligheten hos spelarna. Det är spelare här jag har känt åtta, nio, tio år som har visat tillgänglighet att arbeta med mig redan från starten. Det gör mig lycklig. Från och med nu så får ni se vad spelet på planen säger. Nu startar vi med en serie av viktiga träningsmatcher, mot lag som Inter, Chelsea, Club America och Galaxy. Det kommer att vara en viktig turné för att sätta en identitet på laget. Vi hoppas att kunna göra det under arbetets gång."


USA Resan och förberedelserna

"Jag kommer att möta Carlo Ancelotti under USA turnén. Det är roligt att mötas som konkurrenter efter så liten tid, med tanke på vårt förhållande. Jag talar med honom mycket, det är sanningen. Mot Inter våra stora rivaler, att möta de blå svarta kommer att vara en viktig examen också för oss. Bortsett våra motståndare, så är det Milan som betyder något, hyr det går för laget, sakerna vi måste göra, spelarna som kommer att sättas in senare. Nu har vi redan Zambrotta, Pirlo och Abate som har återvänt från sin respektive landslag och i USA finns Pato och Onyewu. Även fast dem behöver göra förberedelserna, så kommer gruppen ändå att vara komplett."


Jag tycker att våra träningar alltid har varit intensiva. Jag bad om det från början och jag ser att varje träning spelas i matchtempo. Det är mycket positivt för laget, en förträfflig bas att starta från. Sen kommer vi att testa många andra saker. Vi har fram till den 23 augusti på oss då vi spelar våran första riktiga match och vi kommer att ha möjligheten att förändra, att testa allting vi tänkt på för att vara redo för säsongspremiären. "


Närheten till Silvio Berlusconi

Faktumet att han kom till Milanello med så mycket positiva tankar är viktigt. Det ger alla alltid entusiasm att veta att han är nära till laget. Också hans närvaro vid Varese matchen, efter mycket hårt arbete, i en match som var träningsliknande, gav oss en extra moral höjare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0