Om att sälja kakan men ändå ha den kvar



En alldeles speciell relation har uppstått mellan dessa två.

Många Milan fans skriker just nu sina halsar hesa efter en anfallsvärvning. Fansen visar ingen som helst hänsyn till klubbens situation, både trupp och ekonomiskt.


Under de senaste åren så har Milans trupp sett ut att vara grundad på gamla meriter. Konkurrens på nyckel positioner har varit obefintlig, vilket har gjort att många spelare har tappat motivation och har sett totalt slut ut som fotbollsspelare.


Förra säsongen var inte mycket att komma ihåg, som Milan älskare. Men en situation kommer jag komma ihåg resten av mitt liv:


Första matchen mot Bologna inledde Seedorf på bänken. Milans anfallsspel handlade till stor del om Ronaldinho, då tittar Ancelotti på Seedorf med en blick som jag aldrig har sett honom ge till någon annan avbytare. Blicken var tydlig, nu har du chansen att bevisa att du är bäst! Seedorf gjorde ett riktigt bra inhopp och spelet blev bättre efter han kom in på planen men vinsten uteblev. Nästa match mot Genoa startades också på bänken, förlust i även i denna.


Tack vare en skada på Andrea Pirlo så introducerades Seedorf i regista rollen. Efter detta följde fyra raka vinster, Lazio, Reggina, Inter och Zürich slogs tillbaka under tiden och Seedorf var Milans bästa spelare under denna seger svit. Ett tydligare bevis på att spelare behöver motivation för att spela har jag sällan skådat.


Till skillnad från dem flesta så är jag full av hopp inför framtiden. Säljer vi Pirlo, får en innermittfältare och en vänsterback så går min bedömning av denna mercato från smart/ekonomiskt riktig till fenomenal.


  1. Vi satsar på primavera laget som kommer att vara ovärderligt för framtiden.
  2. Vi gör oss av med världens mest konservativa människa i form av Carlo Ancelotti, och in istället kommer Leonardo som är beredd att använda den sifferkombination som passar bäst med tillgänglig trupp.
  3. Vi gör oss av med världens mest konservativa människa i form av Carlo Ancelotti, och in istället kommer Leonardo som är beredd att använda ett rotationssystem, för att få fler spelare motiverade.
  4. Vi gör oss av med en spelare från en brassetrio som aldrig visade upp något som helst samspel. Det var totalt inbördes krig om favorit ytorna.
  5. Gör vi oss av med Pirlo så blir vi av med en otrolig omotiverad fotbollsspelare, som sänker bolltempot och tappar markering på innermittfältet och vi kommer dessutom få skälig avkastning för det också.
     

Roligt också att Galiani/ Berlusconi verkar följa bloggen, med intresset för Juan i Flamengo som jag nämnde som en spelare med mindre än ett år kvar på kontraktet. Ber om ursäkt för missvisning angående spelarna från serie a. Kontrakten går ut 2010-12-30, och ber därmed om ursäkt om någon missvisades.


PS: Finns det någon marknad för denna blogg? Inte en enda vettig diskussion har genererats från mina inlägg och uteblir detta även nästa vecka så läggs bloggen ner med omedelbar verkan i brist på intresse             

Kommentarer
Postat av: Dios

Skärp dig nu, inte kan du lägga ner den. Blir bara bättre och bättre. Hur du ska få dina läsare involverade är ditt problem - capisce? ;)



Å andra sidan så att Ancelotti är världens mest konservativa människa håller jag inte med om. Han flyttade Pirlo till en ny position som gav resultat i 2 CL och en Serie A titel. Inte fy skam.



Däremot skulle jag vara intresserad av att höra din opinion om Berlusconis inverkan på Milan, mer än sett till det ekonomiska, utan hur han styr laguttagningar och så. Tack för en bra blogg!

2009-07-19 @ 01:25:18
Postat av: Ariba

Bloggen får inte läggas ner. Gillar denna blogg skarpt, främst p.g.a. innehållet men även för att den uppdateras regelbundet.

Du gör ju inte så mycket reklam för bloggen, användaren "Add" i SF skriver regelbundet i forumet om hans blogg. Gör detsamma du och länka :)

2009-07-19 @ 01:46:22
Postat av: STOPP

Bloggen får absolut inte läggas, ett av dem mest läsvärda bloggare i Milans historia på Svenska må jag påstå!!!



Fortsätt min vän, du gör ett kanonjobb!

2009-07-19 @ 01:55:59
Postat av: G-klav

Du gör ett finfint arbete med bloggen, anledning ett till att jag inte kommenterar är för att jag inte orkar. Anledning två är för att det inte behövs (förränns nu då du kommer med sådana hot) då jag gillar att bara läsa andra milanistas åsikter.



Keep up the good work

2009-07-19 @ 02:33:15
Postat av: Anonym

Vad händer om Milan gör sig av med Pirlo utan att lyckas skaffa en ersättare då, vilket ledningen visat hittills verkar vara så himla svårt, oavsett position? Då kommer Seedorf kliva in och vara lika konkurrenslös som Pirlo varit och vi kommer befinna oss i samma situation som ifjol, förutom att vi blir ännu skadekänsligare. Tycker Pirlo visade lite livstecken i confederations cup och hoppas han kan blomma ut igen under leonardo!

2009-07-19 @ 14:55:16
Postat av: Walhéso Santos

Tack för uppskattningen;)



Att ersätta Pirlo är sannerligen inte lätt eftersom det är så svårt att veta vilka egenskaper man ska leta efter hoss en framtida regista.



Vad jag är ute efter är inte en spelare som ska vara lik Pirlo, tror att spelare som Pirlo tyvärr är en utdöende art. När man såg Pirlo mot Arsenal i CL 07-08 så kom tankarna att Pirlos typ är för långsamma för framtiden. Men å andra sidan så har Mimisovic och Gourcuff lyckats skapligt senaste året;)



Att vi får in någon om Pirlo lämnar är enligt mig ett måste. Förhoppningsvis så är han tillräkligt bra för att hålla Seedorf på bänken.

2009-07-19 @ 15:16:14
Postat av: Pato

Vad du än gör, lägg INTE ner bloggen! Den är grym! Högst upp bland mina bokmärken ;)

Angående Pirlo så är läget prekärt. Han har ju alltid varit en "untouchable" p.g.a. sina unika egenskaper som regista, men som du säger, han är för långsam för framtidens fotboll. Så frågan är ju då:

-Vem är mannen att axla denna mantel?

Några förslag (om än orealistiska):

- Fernando Gago

- Javier Mascherano

- Ever Banega (Har varit sådär i La Liga men var en general under U20-VM när Argentina vann. Mycket potential)

- Daniele De Rossi (I wish, haha..)

- Jérémy Toulalan

- Yaya Touré



Bubblare: Gustav Svensson (man kan inte klaga på lagarbetet)



Keep up the good work!

2009-07-19 @ 15:35:32
Postat av: Walhéso Santos

-Gago är en kämpe, men gillar inte det faktum att han sprarkar och stämplar liggande spelare. Har sett många matcher med honom och man blir nästan alltid upprörd.

-Linslusen Banega tror jag skulle göra succé i serie a. Fick fel start i Spanien och behöver nog en nystart. En stor chansning men tror den skulle gå hem.



De andra känns kanske lite utanför våran prisklass, men Mascherano skulle jag absolut inte klaga för.



Här kommer några andra förslag.

-Nico Kranjcar, ingen favorit spelare. Men han vill bort från Portsmuth och en övergång skulle troligtvis inte bli allt för dyr.

-Axel Witsel, Milan verkar ha full koll på Standard Liege och kanske kan man få över Defour eller Witsel.

-Carlos Eduardo, Har dominerat i Hoffenheim och är enligt mig riktigt bra, och Milan har visat intresse.

-Miguel Veloso, Ville bort från Sporting hela förra året. Hans marknadsvärde har sjunkt till en nivå så att han är intressant för Milan, och intresse verkar finnas.

-Elano, Skulle passa perfekt som en tillbakadragen mittfältar för att lasta av lite både av Kaká och Pirlos roll.

-Riccardo Montolivo, Har en utköpsklausul på 16 miljoner och har många likheter med Pirlo, skulle nog kunna vara en bra värvning.



Gustav Svensson är duktig men chansen att han skulle kunna konkurrera bort någon känns ganska liten. Men som truppspelare skulle han var underbar. Men han lär ju inte lämna Göteborg mitt under deras skade helvete.

2009-07-19 @ 16:23:28
Postat av: Filoh

Läser ofta bloggen och måste säga att jag på sistone inte orkat skriva något varken på någon blogg eller på svenskafans. Ledningen går mig verkligen på nerverna och man börjar undra om det verkligen blir någon värvning i år.



Jag tycker man borde sälja Pirlo och köpa in Hernanes. Sedan så bör man köpa in Huntelaar och en ny vänsterback.



Just nu känns det orealistiskt med någon värvning överhuvudtaget.

2009-07-19 @ 20:05:33
Postat av: Pato

Juste glömde nästan bort Veloso! Både han och hans vapendragare Moutinho är mer än välkomna!



Elano lät som en intressant värvning. Speciellt eftersom han trivs si sådär under Hughes i Man Shitty.



Har inte sett nåt från varken Witsel eller Defour men om det stämmer att dom anses vara Belgiens största talanger någonsin så är det såklart intressant!



Montolivo skulle va najs men känns som Viola inte släpper honom i första taget. Men det trodde jag ifs om Pazzini också, hehe.



Vad tror du om han Cigarini som hade regista-rollen i Italiens U21? Vet inte mycket honom, men han hade trots allt tröja 21 :P



2009-07-19 @ 23:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0