Rödsvarta kommentarer efter Varese matchen




Det var en lycklig Leonardo som mötte pressen efter 2-0 vinsten i hans första match som ansvarig tränare för Milan. Leonardos bemötande till pressen var exemplariskt, trevligt och ärligt.


Leonardo talade om sin spelartrupp med försiktig optimism, och sade att den trupp han hade till förfogande redan. "jag är nöjd med den trupp jag har just nu, men om någon ny tillkommer så skulle jag bli mer än glad. Under veckan har vi jobbat hårt och det har redan gett resultat mot det jag strävar efter"


Angående marknaden, så påminde han pressen den var öppen till 31 augusti. "Jag hoppas att vi kan få in någon ny spelare till dess för att bli mer konkurrenskraftiga."  Angående Luis Fabiano så sade han att man förhandlade om spelaren i nuläget och att det var detaljer som behövde lösas innan övergången var ett faktum.


När Ronaldinho kom på tal, så var Leos kommentar följande "Ronaldinho? Han jobbar hårt för att komma igång och förstärka sin uthållighet över 90 minuter. Dinho är en enorm talang och om han forsätter att jobba som han gjorde ikväll, så kommer han snart vara tillbaka i toppform"


Ronldinho själv talade också med media. "Jag vill ha en bra säsong och dedicera mina insatser till presidenten. "


"Jag vill också garantera fansen att jag har den rätta inställningen för att bli en stor mästare åter igen." Angående Luis Fabiano, var han positiv. "han skulle vara en bra förstärkning, han är en bra spelare och tillsammans med mig och Pato så skulle vi kunna bilda en underbar anfallstrio".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0