Don´t Hate The Player Hate The Game


Kan det vara så att du sänker lagets ambition så att du själv kan aspirera om en plats Silvio?

Idag måste jag ifrågasätta alla Milan fans där ute som fördömer spelare som Kaká och Pato för att dem lever med ambitionen att vilja vinna allt. Kaká är en fantastisk människa som under hela sin tid i Milan alltid var laglojal, och skulle aldrig svika Milan fansen för pengarnas skull. Kaká har även under flera års tid sagt att så länge som Milans och hans egen ambitions nivå är samma så skulle han stanna.


Jag kan inte se någon anledning att ifrågasätta Kakás agerande då han genomgående har agerat korrekt mot klubben och har vid upprepa tillfällen efter övergången att Milan är klubben i hans hjärta.


Vad kan killen egentligen göra när Berlusconi berättar för honom att klubben kommer att inrikta sig på att ta sig till Champions league. Ska han stanna och låtsas som att han inte har ambitionen att vilja spela i ett lag som vill vinna allt. Det skulle för mig vara riktigt hyckleri om han inte tog ett bud av Real när Perez kom och visade honom sitt framtisvisioner.


Vilka fans kan egentligen kräva Pato att han ska stanna. När han kom till Milan så gjorde han det i tron om att han skulle vinna allt. I nuläget har inte Milan ambitionen att vinna någonting. Jag tycker allt Patos gnäll till media är berättigat då han under fjolåret var Milans bästa målskytt men tjänade mindre än tredjemålvakten. Dessutom har inte klubben hållit sitt löfte att man ska försöka vinna allt.   


Samtidigt hyllas spelare som Gattuso som sägs haft anbud från andra klubbar men ändå stannar och är Milan trogna. Tack Gattuso för att du går med på lönesänkning, men vilken ambitionsnivå har Gattuso. Vill han inte längre vinna alla tittlar. Varför vill han stanna nu när klubbens ambition är som den är just nu. Men inte för tre år sedan då han försökte få lämna och började prata om att han ville tillbaka till de brittiska öarna. Vart var ditt bultande Milan hjärta då herr Gattuso.


Missförstå mig inte nu, jag gillar Gattuso och hans grinta. Men att han är absolut inget kaptensämne, att grina för pressen efter några matcher med varm choklad på avbytarbänken. Visserligen visar det att han har ambitioner som vägrar sitta på bänken, men för mig är Ambrosini den självklara kaptenen han har enorm pondus, grinta och har sälänge jag följt laget aldrig klagat över några matcher på bänken. En perfekt ambassadör för Milan i Italien.


Gattuso passar inte riktigt in som lagkapten, även fast han har enorma ledaregenskaper så ser jag han inte som en kapten. Han är för ärlig och har för mycket passion för att ta rollen som kapten. Jag ser det som perfekt att Gattuso även i fortsättningen får vara lagets stora ledare men utan att behöva ta på sig att vara någon han inte är.  


Men det jag egentligen vill ha sagt med denna text är att vi fans alltid är snabba på att bedöma spelarnas agerande. Vi antingen fördömer deras agerande eller hyllar det. Sanningen ligger nästan alltid någonstans mitt emellan. Men jag kan ärligt talat säga att jag är stolt över dagens spelartrupp, inte för att den är serie a:s bästa, utan för spelarnas lojalitet. Det är sällan något gnäll och klubben hyllas ofta av spelarna. Dessutom har vi inga spelare som slåss, sparkar på folk som ligger ner eller spottar folk i ansiktet. Hoppas Fabiano och Gago håller sig långt ifrån Milanello för dem ska inte få ta den stolthet jag har kvar som milanista.


Kommentarer
Postat av: Smart

Om du inte har märkt det så kommer nästa års givna kapten att spela i Real Madrid.

2009-07-09 @ 18:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0