Monster som....Pizzarro


Staam och Senderos kanske gjorde någon nytta ändå

Milan har sedan Staam lämnade, saknat en riktigt stark back som kan ta för sig mot motståndarnas stora anfallsspelare. Under förra säsongen testades Senderos från Arsenal, som förvisso gjorde sitt jobb men som aldrig riktigt blev respekterad i Italien. Nu har Thiago Silva värvats in för att ersätta Maldini, men faktum är att Silva faktiskt är kortare än Maldini. Maldini har alltid varit och kommer aldrig att var något annat än en fantastisk ytterback, därför hade han vissa problem i huvudspelet. Kanske Maldinis enda svaghet när han flyttades in i mitten. Thiago Silva har en hemsk spänst är duktig med bollen och kan starta anfall, men Silva är oprövad i serie A och kommer att behöva vägledas in i det italienska förssvarspelet.


Men om Milan nu ska generationsväxling nu, så varför bygger man inte rätt från början, med en stor stabil fysisk back. För mig har det egentligen ingen betydelse vad backen heter, men jag vill inte ett år till se hyfsade spelare som Pizzarro, Crouch, Amauri och Adriano transformeras till stora anfallsmonster just när de möter Milan. Dessutom kanske Milan kan undvika att vara det sämsta topplaget i Europa på hörnor och andra fasta situationer. På mittfältet har Seedorf lunkat runt utan att ha några krav på sig, och Milans trupp har skrikit efter en mittfältare som som är kreativ och löpstark under en längre tid. När Beckham kom in och fick den rollen blev Milans spel klasser bättre, men det bästa skulle vara att få in en Gourcuff eller en Sneijder för att ersätta Seedorf.


Jag tycker egentligen att dessa två positioner bör vara prio ett respektive två, att vi behöver en anfallare är klart. Men vi har Borriello och Inzaghi som kommer göra mycket mål, men med tanke på att Inzaghi bara producerar efter jul så behövs ett nyförvärv. Men denna värvning vill jag inte ska spränga treansferbudgeten, utan jag nöjer mig med en Pellisier eller en Aquafresca.


Kommentarer
Postat av: Salle

Dzeko eller Aquafresca

Cissokho

Vidic eller Agger ..



De skulle smaka gott det :)

2009-06-18 @ 22:32:41
Postat av: Salle a.k.a Pa-Ro-Ka

Pa-Ro-Ka på SvF btw ;)

2009-06-18 @ 22:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0